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국문 기사

LG유플러스가 올인원 알뜰폰 서비스 '알닷'의 기능을 개편한 '알닷 2.0'을 11월 12일 선보였다.

◆ 누적 이용자 300만명, 대규모 개편 단행

지난해 5월 출시한 알닷은 약 900여 개의 알뜰폰 요금제를 한눈에 비교하고 비대면 셀프 개통을 지원하는 온라인 서비스로 시작했다. 2025년 10월까지 누적 이용자 수 300만명을 돌파했다.

LG유플러스는 알뜰폰의 대중화로 꾸준히 증가하는 알닷의 이용자들에게 더 편리한 서비스를 제공하고자 대규모 개편을 진행했다.

알닷 2.0은 알뜰폰 고객이 변경·해지·개통 등의 업무를 온라인에서 직접 처리할 수 있다.

◆ 알닷케어 셀프 처리·eSIM 개통 등 신규 기능 추가

알닷 2.0에 추가된 기능은 알닷케어 셀프 처리 서비스, 선불요금제 유심·eSIM 셀프 개통·충전, 부가서비스 가입·조회·변경, 인터넷·IPTV 결합 상담 신청 등이다.

알닷케어 셀프 처리 서비스는 이번 2.0 개편의 핵심이다. 알닷케어는 알뜰폰 관련 문의를 할 수 있는 온라인 통합 고객센터로 지난해 12월 알닷에 추가됐다. LG유플러스 망으로 알뜰폰 사업을 하는 27개 파트너사 고객이라면 누구나 이용 가능하다.

알닷케어 출시 당시에는 사용 현황 및 요금·납부 등 기본 업무만 가능했다. 이번 2.0에서는 증명서 발급, 번호 변경, 사용 요금 즉시 납부, 유심·eSIM 변경 및 부가서비스 가입·조회·변경, 분실폰 위치 찾기 등 실용성 높은 기능을 추가했다.

UI·UX도 고객 친화적으로 개편했다. 첫 화면에서 실시간 사용량, 요금제 사용기간, 부가서비스 정보, 홈 결합 정보 등을 한눈에 확인할 수 있다.

◆ eSIM 선불 요금제 셀프 개통 국내 최초

알닷에서는 알뜰폰 선불 요금제 유심·eSIM 셀프 개통 서비스를 신규 론칭했다. eSIM 선불 요금제를 셀프 개통하는 서비스는 국내 통신사 중 최초다.

기존에 LG유플러스 알뜰폰을 셀프 개통하려면 사업자 홈페이지에서 유심으로만 가능했다. 최근 선불 요금제 누적 가입자 수가 100만을 돌파하는 등 이용 고객이 늘면서 LG유플러스 알뜰폰 고객은 알닷에서 유심과 eSIM 중 선택해 개통할 수 있게 됐다.

기존에 사업자 고객센터에서만 가입·해지가 가능했던 부가서비스도 이번 개편으로 60가지의 서비스 모두 알닷에서 직접 조회·변경·해지할 수 있다.

강진욱 LG유플러스 모바일/디지털혁신그룹장(상무)은 "470만명 LG유플러스 알뜰폰 고객이 알닷으로 편리하게 알뜰폰을 사용하도록 개편하고, 알뜰폰 사업자도 고객 상담(CS) 부담을 덜 수 있도록 알닷 2.0으로 개편했다"고 밝혔다. 그는 "앞으로도 차별화된 기능을 추가해 알뜰폰 이용 경험을 혁신해 나가겠다"고 말했다.

LG유플러스는 이번 개편에 맞춰 프로모션도 진행한다. 알닷에 처음으로 휴대폰 정보를 등록한 선착순 1000명과 개편 내용에 관한 O/X 퀴즈에 참여한 고객 1000명에게 각각 커피 기프티콘을 선물한다.

김한규 기자

영문 기사

Below is the [full text] of the English article translated by 'Google Translate'. Please note that there may be errors in the English translation.

LG U+ Launches Budget Phone 'Aldot 2.0'…Self-Activation and Changes Available

Cumulative Users Surpass 3 Million, 27 Partner Company Customers Can Use

First Domestic Carrier Service for eSIM Prepaid Plan Self-Activation

LG U+ unveiled 'Aldot 2.0', a revamped version of its all-in-one budget phone service 'Aldot', on November 12.

◆ 3 Million Cumulative Users, Major Overhaul Implemented

Aldot, launched in May last year, started as an online service that compares about 900 budget phone plans at a glance and supports non-face-to-face self-activation. Cumulative users surpassed 3 million by October 2025.

LG U+ conducted a major overhaul to provide more convenient services to Aldot users who are steadily increasing due to the popularization of budget phones.

Aldot 2.0 allows budget phone customers to directly handle tasks such as changes, cancellations, and activations online.

◆ Aldot Care Self-Service and eSIM Activation Added

Functions added to Aldot 2.0 include Aldot Care self-service, prepaid plan SIM/eSIM self-activation and recharge, value-added service subscription/inquiry/change, and Internet/IPTV bundle consultation application.

Aldot Care self-service is the core of this 2.0 overhaul. Aldot Care is an online integrated customer center for budget phone inquiries, added to Aldot in December last year. Any customer of 27 partner companies operating budget phone businesses on LG U+ networks can use it.

At the time of Aldot Care launch, only basic tasks such as usage status and rates/payments were possible. This 2.0 version added highly practical functions including certificate issuance, number change, immediate rate payment, SIM/eSIM change and value-added service subscription/inquiry/change, and lost phone location finding.

UI/UX was also redesigned to be customer-friendly. Real-time usage, plan usage period, value-added service information, and home bundle information can be checked at a glance on the first screen.

◆ eSIM Prepaid Plan Self-Activation First in Korea

Aldot newly launched budget phone prepaid plan SIM/eSIM self-activation service. This service for self-activating eSIM prepaid plans is the first among domestic carriers.

Previously, self-activating LG U+ budget phones was only possible with SIM cards on carrier websites. As usage customers increased with cumulative prepaid plan subscribers recently surpassing 1 million, LG U+ budget phone customers can now choose between SIM and eSIM for activation on Aldot.

Value-added services previously only available for subscription/cancellation at carrier customer centers can now all be directly inquired, changed, and cancelled on Aldot for all 60 services through this overhaul.

Kang Jin-wook, Head of LG U+ Mobile/Digital Innovation Group (Executive Director), stated, "We overhauled to Aldot 2.0 so that 4.7 million LG U+ budget phone customers can conveniently use budget phones with Aldot, and budget phone operators can also reduce customer service (CS) burden." He said, "We will continue to innovate the budget phone usage experience by adding differentiated functions."

LG U+ is also conducting a promotion for this overhaul. Coffee gift certificates will be given to the first 1,000 people who register phone information on Aldot for the first time and 1,000 customers who participate in O/X quizzes about the overhaul content.

Reporter Kim Han-gyu