
중국단체관광객 사진/경기관광공사 제공
국문 기사
경기관광공사가 중국 단체관광객 무사증 제도 시행 이후 두 달 만에 5000여 명의 중국 단체관광객 유치 성과를 거뒀다.
경기관광공사는 9월 29일 중국 단체관광객 대상 무사증 제도 시행 이후 다음 달까지 총 5000여 명의 중국 단체관광객 유치 성과를 달성했다고 4일 밝혔다.
◆ 중국 여행업계 공동 유치로 3000명 이미 방문
경기관광공사가 중국 여행업계와 공동으로 유치한 단체관광객 3000여 명은 지난달 말까지 임진각 등 도내 주요 관광지를 방문했다.
다음 달까지 방문이 확정된 2000여 명은 용인, 수원, 평택, 김포, 고양, 파주 등에 숙박하며 도내 소비 활성화에 기여할 것으로 전망된다. 이들은 파주 임진각 관광지 방문 체험, 삼성이노베이션뮤지엄 등 다양한 도내 관광 프로그램에 참가할 예정이다.
◆ 외래객 16% 증가, 2분기 지자체 방문율 1위
경기관광공사는 중국 무사증 시행에 앞서 지난 6월부터 현지 홍보사무소를 활용해 여행업계 홍보를 강화해 왔다.
그 결과 중국 단체관광객 유치에 이어 국경절 황금연휴 기간 도내 주요 쇼핑시설의 중국인 매출 증가에도 기여했다. 올해 1~8월 기준 경기도 외래객은 전년 대비 약 16% 증가했으며, 2분기 외국인 방문율 증가 수치에서 경기도가 지자체 1위를 차지했다.
◆ 시장별 맞춤 마케팅 지속 추진
조원용 경기관광공사 사장은 "중국 무사증, 한류 확산, APEC 등 방한 수요 이벤트가 지속적으로 이어지는 만큼 이에 맞춰 시장별 유력 여행플랫폼 공동마케팅, 여행업계 상품개발을 통한 기존 주력 시장 관광객 유치 등을 지속적으로 추진할 계획"이라고 밝혔다.
김한규 기자
영문 기사
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Gyeonggi Province reaps benefits of Chinese visa waiver… 5,000 group tourists attracted in two months
Subtitle: 5,000 visitors confirmed from end of September to November after system implementation… Foreign visitors up 16% year-on-year from January to August
Gyeonggi Tourism Organization achieved results of attracting about 5,000 Chinese group tourists in two months since the implementation of the visa waiver system for Chinese group tourists.
Gyeonggi Tourism Organization announced on the 4th that it achieved results of attracting a total of about 5,000 Chinese group tourists by next month since the implementation of the visa waiver system for Chinese group tourists on September 29.
◆ 3,000 people already visited through joint attraction with Chinese travel industry
About 3,000 group tourists jointly attracted by Gyeonggi Tourism Organization and the Chinese travel industry visited major tourist destinations in the province including Imjingak by the end of last month.
About 2,000 people whose visits are confirmed by next month are expected to stay in Yongin, Suwon, Pyeongtaek, Gimpo, Goyang, and Paju, contributing to the revitalization of consumption in the province. They are scheduled to participate in various tourism programs in the province including Imjingak tourist site visit experience in Paju and Samsung Innovation Museum.
◆ 16% increase in foreign visitors, ranked 1st among local governments in visitor rate in 2nd quarter
Gyeonggi Tourism Organization has been strengthening promotion to the travel industry by utilizing local promotion offices since June ahead of the implementation of the Chinese visa waiver.
As a result, following the attraction of Chinese group tourists, it also contributed to the increase in Chinese sales at major shopping facilities in the province during the National Day Golden Week. Foreign visitors to Gyeonggi Province increased by about 16% year-on-year as of January to August this year, and Gyeonggi Province ranked first among local governments in the increase in foreign visitor rate in the second quarter.
◆ Continued promotion of customized marketing by market
Jo Won-yong, president of Gyeonggi Tourism Organization, stated "As demand events for visiting Korea such as the Chinese visa waiver, Korean Wave expansion, and APEC continue, we plan to continuously promote joint marketing with leading travel platforms by market and attracting tourists from existing major markets through product development in the travel industry accordingly."
Reporter Kim Han-gyu