기획상품. 사진자료/경기

◆ 경기도주식회사 도내 중소기업 상품 판매 성과 발표

경기도주식회사는 도내 중소기업 10개사와 협업한 기획상품들이 3억원 이상의 판매액을 기록했다고 10일 밝혔다. 경기도주식회사는 2025 마케팅 지원사업으로 올해 중소기업과 대형 유통채널을 연결해 10개 기획상품을 개발했고 연말까지 판매를 진행한다.

◆ 롯데·LG헬로비전 등과 협력한 상품 개발

롯데쇼핑, LG헬로비전, 이랜드 등 대형 유통채널이 최신 소비 트렌드와 패키지 개발에 참여해 상품 경쟁력을 높였다. 개발된 상품은 8인용 압력밥솥, 미미옥 골뱅이 비빔쌀국수, 모싯잎 보리굴비, 롯데쇼핑과 동양케미칼이 협업한 '프레쉬롱커 밀폐용기'(롯데마트 2만여개, 1억 9천만원 거래액), 10월 출시 제주식 맑은 해장국 등이다. 킴스클럽에서는 농산품과 리빙 상품을 최대 50% 할인으로 판매했고, 롯데마트에서는 2회 전국 단위 기획전을 진행했다.

◆ 상품 기획 단계부터 지원하는 새로운 모델

경기도 중소기업과 대형 유통채널이 상품 기획부터 개발, 유통까지 함께 진행한 것은 이번이 처음이다. 이재준 경기도주식회사 대표이사는 "단순 판로 지원을 넘어 중소기업에 상품기획 단계부터 경험하도록 지원해 자생력을 강화했다"며 "내년에도 경기도 중소기업 성장을 든든히 뒷받침하겠다"고 말했다.

류홍근 기

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Gyeonggi Province Achieves 30 Million Won in Sales for 10 SME Products

Product planning to marketing support through collaboration with Lotte and LG Hello Vision

◆ Gyeonggi Province Corporation announces SME product sales performance

Gyeonggi Province Corporation announced on the 10th that planned products developed in collaboration with 10 small and medium-sized enterprises in the province recorded more than 30 million won in sales. As part of the 2025 Marketing Support Project, Gyeonggi Province Corporation connected small and medium-sized enterprises with large distribution channels this year, developed 10 planned products, and will continue sales through the end of the year.

◆ Product development through collaboration with Lotte, LG Hello Vision

Major distribution channels including Lotte Shopping, LG Hello Vision, and Eland participated in the latest consumer trends and package development, enhancing product competitiveness. Developed products include an 8-person pressure rice cooker, Mimmiock spicy snow crab bibim rice noodles, mugwort barley dried fish, 'Fresh Longer airtight container' developed through collaboration between Lotte Shopping and Dongyang Chemical (20,000 units at Lotte Mart, 189 million won in transaction value), and Jeju-style clear hangover soup launched in October. Costco Club offered agricultural and living products at up to 50% discount, and Lotte Mart held two nationwide planned product promotions.

◆ New model supporting from product planning stage

This is the first time small and medium-sized enterprises in Gyeonggi Province and large distribution channels work together from product planning to development and distribution. Lee Jae-joon, CEO of Gyeonggi Province Corporation, said, "Beyond simply supporting distribution channels, we have supported small and medium-sized enterprises to experience the product planning stage, strengthening their self-reliance. Next year, Gyeonggi Province Corporation will continue to solidly support the growth of small and medium-sized enterprises in Gyeonggi Province."

Reporter: Hong-keun Ryu