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하나금융그룹(회장 함영주)은 지난 12일 여성 건강 인식 개선과 기부문화 확산을 위한 달리기 캠페인 '2025 핑크런(PINK RUN)'에 참여했다고 밝혔다.

하나은행 2년 연속 후원

'핑크런'은 유방암 인식 개선을 위해 참가비 전액이 유방암 예방교육과 환우 지원에 기부되는 달리기 캠페인으로 하나은행이 2년 연속 후원하고 있다.

자가검진 체험 등 다양한 프로그램

이날 행사에는 ▲유방암 자가검진 체험 ▲환우 응원 엽서 꾸미기 ▲SNS 참여 이벤트 등 달리기뿐만 아니라 유방암 예방 및 조기 진단의 중요성을 알리기 위한 다양한 프로그램이 마련됐다.

임직원·가족 150여 명 참여

특히, 올해 서울 상암 월드컵경기장 평화광장에서 열린 '핑크런' 행사에는 유방암 조기 검진의 필요성을 알리고, 여성 건강에 대한 인식 개선에 공감하는 그룹 임직원과 가족 등 총 150여 명이 자발적으로 참여했다.

이들은 일반 시민 5천여 명과 함께 본인이 선택한 5㎞, 10㎞ 코스를 각각 완주하며 뜻깊은 시간을 가졌다.

"소중한 시간이었다"

이날 달리기에 참여한 한 임직원은 "유방암 예방의 달인 10월을 맞아 달리기로 건강도 지키고 여성 건강에 대한 인식 개선에 동참할 수 있는 소중한 시간이었다"며 "앞으로도 일상 생활 속에서 나눔을 실천하는 다양한 활동에 꾸준히 동참하겠다"고 밝혔다.

여성 건강 사회공헌 활동 지속

한편, 하나금융그룹은 '핑크런'을 주최하는 한국유방건강재단과 함께 자가검진 교육사업, 저소득 환우에 대한 치료비 지원 등 여성 건강을 위한 다양한 사회공헌 활동을 지속하고 있다.

11월 '오티즘 레이스' 참여 예정

아울러, 하나금융그룹은 오는 11월 자폐성 장애인 인식 개선을 위한 마라톤 '오티즘 레이스'에도 임직원과 함께 참여할 예정이다.

허재원 기자

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Hana Financial Group Participates in '2025 Pink Run'…150 Employees Voluntarily Join

Breast Cancer Awareness Running Campaign, All Participation Fees Donated to Prevention Education and Patient Support

Hana Financial Group (Chairman Ham Young-joo) announced that it participated in the running campaign '2025 PINK RUN' to improve women's health awareness and spread donation culture on the 12th.

Hana Bank Sponsors for 2nd Consecutive Year

'Pink Run' is a running campaign where all participation fees are donated to breast cancer prevention education and patient support to improve breast cancer awareness, and Hana Bank has been sponsoring it for the second consecutive year.

Various Programs Including Self-Examination Experience

Various programs were prepared for the event to promote not only running but also the importance of breast cancer prevention and early diagnosis, including ▲breast cancer self-examination experience ▲decorating postcards to encourage patients ▲SNS participation events.

150 Employees and Family Members Participate

In particular, about 150 group employees and family members who empathize with promoting the need for early breast cancer screening and improving awareness of women's health voluntarily participated in the 'Pink Run' event held at the Peace Plaza of Seoul Sangam World Cup Stadium this year.

They had a meaningful time completing their chosen 5km and 10km courses together with about 5,000 ordinary citizens.

"It Was a Precious Time"

An employee who participated in the run said, "It was a precious time to protect health through running and participate in improving awareness of women's health in October, which is Breast Cancer Awareness Month," adding, "I will continue to participate in various activities that practice sharing in daily life."

Continuing Social Contribution Activities for Women's Health

Meanwhile, Hana Financial Group continues various social contribution activities for women's health, including self-examination education projects and treatment cost support for low-income patients, together with the Korea Breast Health Foundation, which hosts 'Pink Run'.

Plans to Participate in 'Autism Race' in November

In addition, Hana Financial Group plans to participate in the marathon 'Autism Race' to improve awareness of people with autism with its employees in November.

kim han guu Reporter