"정답의 상징" 메시지 담아

다음달 13일 2026학년도 대학수학능력시험(수능)을 30일 앞두고 식품업계가 수험생 응원 마케팅에 나섰다.

14일 식품업계에 따르면 농심은 이달 중순부터 수능을 앞둔 수험생을 응원하기 위해 양파링 '수능 응원 패키지'를 한정 운영한다.

이번 패키지는 정답을 의미하는 동그라미 모양의 양파링을 활용해, 패키지 전면에 '정답의 상징'이라는 응원 메시지를 담아 수험생의 선전을 기원하는 의미를 담았다.

100만봉 한정 1개월간 운영

양파링 수능 응원 패키지는 100만봉 한정으로 약 1개월간 운영된다.

농심은 양파링 수능 응원 패키지 운영을 맞아 사회관계망서비스(SNS)에서 수험생 응원 사연을 받아 고3 학급을 찾아가 양파링을 선물하는 이벤트도 진행한다.

정관장, 수능샤프 증정

정관장 '아이패스' 앰버서더 이병훈 소장.사진/KGC인삼공사 제공

KGC인삼공사의 홍삼 브랜드 정관장은 오는 31일까지 '아이패스 에너지샷(7입 4개 세트 또는 28입)'을 구매한 고객에게 수능 대박 및 대입 합격을 기원하는 'Xeno(제노) 수능샤프'를 증정한다.

정관장 아이패스는 식품의약품안전처로부터 면역력 증진, 기억력 개선, 피로 개선 기능성을 인정받은 홍삼을 주원료로 하는 청소년 맞춤 건강 브랜드다.

앞서 KGC인삼공사는 지난달 정관장 아이패스 앰배서더인 공부 컨설턴트 이병훈 소장을 초청해 공부법 특별강연을 진행하기도 했다. 이병훈 소장은 서울 대치동에서 공부 최상위권 전문가로 알려져 있다.

선물 수요 집중 기간

업계 관계자는 "수능 전후인 매년 10월~11월은 유통업계에서 수험생을 대상으로 한 마케팅이 활발해지는 시기"라며 "수험생을 응원하기 위한 선물 수요가 늘어나는 기간인 만큼 부모님이나 고등학생들을 대상으로 한 마케팅에 주력하고 있다"고 말했다.

류홍근 기자

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Food Industry in Full Swing with 'Exam Support' Marketing 30 Days Before CSAT

Nongshim's Limited 1 Million Onion Ring Packages, Cheong Kwan Jang's CSAT Mechanical Pencil Giveaway

"Symbol of Correct Answer" Message

With 30 days remaining until the 2026 College Scholastic Ability Test (CSAT) on November 13, the food industry has launched exam support marketing for test-takers.

According to the food industry on the 14th, Nongshim will operate a limited "CSAT Support Package" of Onion Ring from mid-October to support students preparing for the CSAT.

This package utilizes circle-shaped onion rings symbolizing correct answers, featuring a support message "Symbol of Correct Answer" on the front of the package to wish test-takers success.

1 Million Limited Packages for One Month

The Onion Ring CSAT support package will operate for about one month with a limit of 1 million packages.

To coincide with the Onion Ring CSAT support package operation, Nongshim will also conduct an event collecting exam support stories through social networking services (SNS) to visit senior high school classes and present onion rings.

Cheong Kwan Jang Presents CSAT Mechanical Pencils

KGC's red ginseng brand Cheong Kwan Jang will present "Xeno CSAT mechanical pencils" to customers who purchase "I Pass Energy Shot (7-pack 4-set or 28-pack)" until the 31st, wishing for CSAT success and college admission.

Cheong Kwan Jang I Pass is a youth-customized health brand using red ginseng as the main ingredient, recognized by the Ministry of Food and Drug Safety for immune system enhancement, memory improvement, and fatigue improvement functions.

Previously, KGC invited Lee Byung-hoon, director and Cheong Kwan Jang I Pass ambassador and study consultant, to conduct a special lecture on study methods last month. Director Lee is known as a top-tier study expert in Daechi-dong, Seoul.

Concentrated Gift Demand Period

An industry official said, "October-November every year, before and after the CSAT, is when marketing targeting test-takers becomes active in the distribution industry," adding, "As it is a period when gift demand to support test-takers increases, we are focusing on marketing targeting parents and high school students."

By Ryu Hong-geun, reporter