경기도, 비관세장벽 대응 북미 수출상담회에서 1,941만 달러 수출 상담.사진/경기도
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경기도는 지난 21일과 23일 미국 뉴욕과 캐나다 밴쿠버에서 '2025 경기도 비관세장벽 대응 북미 수출상담회'를 개최한 결과, 133건의 비즈니스 상담을 통해 1,941만 달러 규모의 수출상담 성과를 거뒀다고 28일 밝혔다.
현지 시장 브리핑·바이어 매칭 지원
이번 상담회는 북미 시장 진출을 준비 중인 도내 중소기업의 판로 개척을 지원하기 위해 마련됐다. 경기FTA통상진흥센터 주관으로 추진한 상담회에는 미국의 FDA(식품의약국), 캐나다 CFIA(식품검사청) 등 비관세장벽(해외인증) 준비 수준이 우수한 도내 유망 뷰티·식품 중소기업 15개사가 참여했다. 도는 맞춤형 바이어 매칭·상담뿐만 아니라 현지 시장 브리핑, 사전·사후 간담회, 바이어 발굴·매칭, 통역·교통 등 전방위 지원을 펼쳤다. 참가 기업들은 이러한 지원을 통해 북미 소비 트렌드와 주요 유통 채널을 직접 파악하고, 시장별 규제 변화, 인증 획득 절차, 유통망 확보 전략 등 실질적인 진출 전략을 구체화할 수 있었다.
뉴욕 691만·밴쿠버 1,250만 달러 실적
상담회 결과, 미국 뉴욕에서는 총 59건의 상담을 통해 691만 달러 규모의 수출 상담 실적을 달성했으며, 이 중 44건 217만 달러의 계약 추진 성과를 거뒀다. 캐나다 밴쿠버에서는 74건의 상담을 통해 1,250만 달러의 수출 상담 실적을 달성했으며, 이 중 70건 440만 달러의 계약 추진 성과를 거뒀다. 상담회에 참가한 평택시 소재 기업 대표는 "북미 시장은 진입 장벽이 높아 수출 판로 확보에 어려움이 있었으나 이번 상담회를 통해 주요 바이어들과 직접 만나 제품에 대한 긍정적인 평가와 높은 호응도를 확인하고 북미 시장 최초 수출이라는 성과를 얻어낼 수 있었다"고 전했다. 박경서 경기도 국제통상과장은 "북미 시장은 여전히 까다로운 규제와 인증 절차가 존재하지만, 최근 K-컬쳐 열풍과 함께 품질 높은 한국 중소기업 제품에 대한 수요가 크게 증가하고 있다"며 "도내 기업이 글로벌 시장에서 경쟁력을 갖추고 성공적으로 진출할 수 있도록 미국, 유럽, 중동 등 주요 지역별 맞춤형 상담회를 지속 추진하고, 현장 중심의 통상지원 역량을 체계적으로 강화할 수 있도록 앞으로도 적극 지원하겠다"고 밝혔다.
류홍근 기자
영문 기사
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Gyeonggi Province Achieves $19.41 Million at North American Export Consultation
133 Consultations in New York and Vancouver…15 Beauty and Food SMEs Participate
Gyeonggi Province announced on the 28th that it achieved export consultation results worth $19.41 million through 133 business consultations as a result of holding the '2025 Gyeonggi Province Non-Tariff Barrier Response North American Export Consultation' in New York, USA and Vancouver, Canada on the 21st and 23rd.
Local Market Briefing and Buyer Matching Support
This consultation was prepared to support market development for small and medium-sized enterprises in the province preparing to enter the North American market. The consultation, promoted under the supervision of the Gyeonggi FTA Trade Promotion Center, was attended by 15 promising beauty and food SMEs in the province with excellent preparation levels for non-tariff barriers (overseas certification) such as the US FDA (Food and Drug Administration) and Canada's CFIA (Canadian Food Inspection Agency). The province provided comprehensive support including customized buyer matching and consultation, as well as local market briefings, pre- and post-meetings, buyer discovery and matching, and interpretation and transportation. Through this support, participating companies were able to directly identify North American consumption trends and major distribution channels, and specify practical entry strategies such as regulatory changes by market, certification acquisition procedures, and distribution network securing strategies.
New York $6.91 Million, Vancouver $12.5 Million Results
As a result of the consultation, a total of 59 consultations in New York, USA achieved export consultation results worth $6.91 million, with 44 cases worth $2.17 million in contract promotion results. In Vancouver, Canada, 74 consultations achieved export consultation results worth $12.5 million, with 70 cases worth $4.4 million in contract promotion results. A representative of a company based in Pyeongtaek City who participated in the consultation said, "The North American market has high entry barriers and there were difficulties in securing export channels, but through this consultation, we were able to meet directly with major buyers, confirm positive evaluations and high responses to products, and achieve the first export to the North American market." Park Kyung-seo, head of Gyeonggi Province's International Trade Division, said, "Although strict regulations and certification procedures still exist in the North American market, demand for high-quality Korean SME products is increasing significantly along with the recent K-culture craze," adding, "We will continue to actively promote customized consultations by major regions such as the United States, Europe, and the Middle East so that companies in the province can be competitive in the global market and successfully enter, and systematically strengthen field-centered trade support capabilities."
Ryu Hong-geun, Reporter